ایدین جونایدین جون، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 2 روز سن داره

شکلات من آیدین

توصیه های دکتر نیری درباره اهمیت شیر دهی به نوزاد در شب

1391/9/8 0:42
نویسنده : بابا و مامان
335 بازدید
اشتراک گذاری

توصيه هايي براي حفظ سلامت نوزادان

دکتر فاطمه السادات نیری فوق تخصص نوزادان :

حداقل یک بار شیردهی به نوزاد در شب الزامی است.شیر دهی در شب به افزایش شیر مادر کمک بسیار زیادی می کند.از 12 شب تا 5 صبح حداقل یک بار شیردهی الزامی است.

لزوم توجه به مراقبت از کودک در هفته های اول زندگی

نوزاد اگر به شکل مناسبی تغذیه شود بعد از هر بار خوردن شیر باید اجابت مزاج داشته باشد؛ البته اجابت مزاج به صورت یک روز در میان نیز طبیعی است.
رنگ طبیعی مدفوع در نوزادان تغذيه شده با شیر مادر در هفته های اول تولد زرد و گاهی سبز حاوی دلمه های سفید و نیمه شل است و اجابت مزاج همراه با رگه های خون در نوزادان در هفته های اول زندگی غیر عادی است که باید درمان شود.
اجابت مزاج همراه با گریه که ناشی از درد است نشان دهنده بیماری و غیر طبیعی است.
نوزاد در روزهای اول زندگی از 16 تا 24 ساعت می تواند بخوابد تصریح کرد: خدا نوزاد را شب بیدار آفریده است و نوزاد در هفته اول عمدتا در روز می خوابد و البته در ماه های بعد می توان او را به خواب شب عادت داد.

اهمیت شیر دهی به نوزاد در شب

شیر دهی در شب به افزایش شیر مادر کمک بسیار زیادی می کند و از 12 شب تا 5 صبح حداقل یک بار شیر دهی الزامی و مورد نیاز است.
گفتن درجه حرارت واحد برای پوشاندن بچه ها کار درستی نیست نوزاد را نه باید آنقدر لباس بپوشانیم که دچار تعریق شود و نه آنچنان کم بپوشانیم که قسمت های مختلف مثل دست گردن و صورتش سرد شود البته در مورد نوزادان نارس به پوشیدن کلاه و دستکش و جوراب حتما باید توجه شود.
ایسنا

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)