ایدین جونایدین جون، تا این لحظه: 12 سال و 24 روز سن داره

شکلات من آیدین

راه های بسیار ساده برای کاهش وزن بعد از بارداری

1391/9/21 0:43
نویسنده : بابا و مامان
472 بازدید
اشتراک گذاری

اضافه وزن برای خانم های باردار بسیار طبیعی است ؛ برای برخی از خانم هایی که به اندام و زیبایی شان اهمیت می دهند خیلی مهم است که بلافاصله بعد از زایمان به اندام سابق شان بازگردند؛ ما هم به شما خانم ها و مادران عزیز چند راه بسیار ساده پیشنهاد می کنیم:


 

راه های بسیار ساده برای کاهش وزن بعد از بارداری

۱- ده لیوان در روز آب بنوشید. این میزانی است که هر روز باید تا زمانیکه وزن تان کاهش یابد ثابت بماند. می توانید کمی آب لیمو تازه در آن بریزید و نوش جان کنید. لیمو به کاهش چربیهای بدن کمک موثری می کند.

۲- از خوراکی های شیرین تا حد امکان دوری کنید:آنها قند و کالری زائد به بدن شما وارد می کنند. زمانیکه این گروه خوراکی ها را از رژیم غذایی تان حذف کردید در واقع از ورود کالری های زائد به بدن تان جلوگیری کرده اید.

۳- همه نوع حبوبات بخورید:حبوبا برای بدن شما در این مرحله لازم و مفید است پس از خوردن شان اجتناب نکنید.

۴- بعد از زامیان فقط گوشت بدون چربی یا کم چرب بخورید.

۵- میان وعده های سالم را جایگزین هله هوله کنید. مثل میوه ، کاهو ، هویج و ….

۶- فست فد را به کلی از رژیم غذایتان حذف کنید. فست فود نه تنها غذایی سالم نیست بلکه فقط وزن شما را بیشتر می کند.

۷- تمرینات ورزشی سبک انجام دهید.این راه واقعا به کاهش وزن شما کمک می کند. یک پیاده روی ساده یا بالا و پایین رفتن از پله ها. اما قبل از آن حتما با پزشک تان مشورت کنید.

۸- ذاگر سلامت لازم را بدست آورده اید ، تمرینات واقعی ورزشی را شروع کنید. از تمرینات سبک شروع کنید و سپس زیر نظر یک مربی ماهر به سمت سنگین ترین شان بروید. زیاد پیاده روی کنید. کودک تان را بیرون ببرید. این کار را هر روز انجام دهید.

۹- به کودک تان شیر بدهید. شاید باور نکنید اما شیر دادن به نوزاد وزن تان را کاهش می دهد ، کالری هایی را از بدن شما به نوزاد منتقل می کند. با شیر دادن به نوزادتان هر روز ۵۰۰ کالری از دست می دهید.

۱۰- می توانید باشگاه بروید؛ البته اگردوست داشتید. یک مربی ماهر استخدام کنید ، به او بگوئید تازه زایمان کرده اید. توصیه های پزشک تان را نیز به او بگوئید. او به شما تمریناتی را پیشنهاد می کند که برای تان مفید باشد و مناسب وضعیت تان باشد.

۱۱- واقع بین باشید: دقت داشته باشید نمی توانید به سرعت به اندام و وزن قبل از بارداری تان برگردید. یک هدف واقع بینانه برای خود تعیین کنید و به سمت آن حرکت کنید. به خودتان سخت نگیرید ، این کار برای سلامت تان اصلا خوب نیست. و بعدا برای تان مشکلاتی ایجاد می کند.

۱۲- اول از همه کمی وزن کم کنید و بعد برای بازگشتن به وزن سابق ۶-۸ ماه صبر کنید . پس صبور باشید و تمرین کنید.


منبع : فارس پاتوق

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

شیما جون
21 آذر 91 15:28
سلام زهره جونم
مثل همیشه مطالب بسیار عالی و مفید هستن
ممنون از این همه زحمت...
عزیزم عکسهای جدید آتیلا در ادامه ی مطلب "روزهای مادرانه 3"
از روی ماه آیدین جون یه بوس محکم از طرف خالش یادت نره
بووووووووووووووووووووووس
www.atillla1391.niniweblog.com


مرسی خاله جون اتیلا جونم رو از طرف من و مامانم دو تا ببوس بوس بوس
am
23 آذر 91 3:03
khyli jaleb bood tamame matalebe webloget. zmnan goool pesaretam khyli naze
سپیده
23 آذر 91 18:21
سلام. غذای کمکی از 4 ماهگی یا 6 ماهگی شروع می شه و برای شروع از 4 ماهگی باید به دستور پزشک باشه. ای کاش برای غذای 6 ماهه برام مثال می زدید. مثلا ماهی رو می گن از 1 سال به بعد ولی اگه بچه ها حساسیتی نداشتند زودتر هم می شه داد. مثلا دختر من از 10 ماهگی بجای گوشت تو یه وعدش هم گوشت ماهی تو سوپش می دادم. http://koodakeman91.niniweblog.com